24 Şub 2015

0-2 yaş montessori etkinlikleri

2 yaş sendromu tüm çocuklarda aynı etkiyi mi yaratıyor kendim yiyeceğim isyanı ,istediği olmadığında kendini yerlere atma ağlama krizleri vb ..Gün içersinde oğlumla birlikte ev topluyoruz ben süpürge yaparken o toz alıyor almak derken tabi aslında batırıyor ama,bezi elinden al kolaysa babaannesinden görmüş ne zaman çamaşırları içeri getirsem bir ucundan tutup hüf hüf diye silkeliyor :) sonra beraber katlayıp yerleştiriyoruz.Zamanımızın çoğu mutfakta geçiyor diyebilirim sıkılmıyor kap kacakla oynamak daha caip geliyor nedense alt çekmecelerde zaten oynayacağı türden plastikler mevcut işimiz bitince oyunlar oynuyoruz doldur ,boşalt en sevdiği oyun arasında lakin ,oyuna adapte olup ona anlatıp oyunu kuruncaya kadar foto çekme işi aksıyor.

Derin kaplar içine mısır ya da bulgur döküp içine ufak oyuncaklarını saklıyorum bulunca pek bir seviniyor plastik su şişelerine farklı nesneler boncuk ,kağıt ,ponpon atıyoruz.Kitap okuma olayını nedense sevmedi oyun parkını açıyorum orada oynamak istiyor sürecimiz 15-20 dk öğle yemeğimizi yedikten sonra uyuyoruz.
Uyuduğunda bende mutfaga geçip yemek olayına giriyorum.Hava güzelse dışarı çıkıyoruz park ,gezme alıveriş..Bir şeyi yapmasını istemediğimde kızdığımda gelip bana ah ah yapıyor bunu nasıl engelleyeceğim ya da bunun önüne nasıl geçeceğim bilemiyorum.

Yapboz almıştım onunda yüzüne bakmadı bende kendim yapıyorum yapbozu kedi,köpek,balık,kuş fon kartonuna çizip kesiyorum arkasına mağnet kartlar buzdolabında epeyce oynuyoruz.
Sulu boya ile çalıştığımızda patatesleri kurabiye kalıplarıyla kestim boyadık beraber sonra bastırmayı gösterdim yaptı yapmasına ama, elini boyayıp baskı almak isteyince korktu bende üstelemedim elini silip su ve boya ile oynamasına izin verdim.



Oyun hamuru kurumuş dışarısı soğuk az bir hamur kardım serdim önlüğü hamurla oynamayı seviyoruz.
Şimdi elimde dev bir proje var evler ,ağaçlar ,köprü ,yollar ,hastane vb bir şehir merkezi inşa edeceğim kumaş ve keçeden hazırlayıp altarına cırt cırt dikeceğim şehir mekezinde de cırtcırtlar olacak istediği yere söküp takabilsin diye fikir bana ait değil yabancı bloglar ,pinteres...
Henüz 4 ev bir ağaç yaptım bitince paylaşacağım.
Sevginiz ve hayat ışığınız daim olsun...

33 yorum:

  1. Hepsi aynı sendromu yaşıyorlar benim oğlumda aynı :) Bekliyorum projeni heyecanla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ne zormuş şu sendrom bitince hemen paylaşacağım

      Sil
  2. Ablacığım kolay gelsin sana biz evreleri atlattık şimdi okul muhabbeti başladı şimdi senin iyi günlerin okul çağı daha zor, kesin biçin yapıştırın en güzeli bunlar mutfak çocukların ayrı hobisi 1000 oyuncak alsan da tencere tavadan geri durmazlar sana kolay gelsin tatlım yeni projeni dört gözle bekliyorum tatlım selamlar sevgiler bıraktım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutfak lobisi:) evet oul çağı daha kötü tadını çıkarmak lazım bitince paylaşacağım

      Sil
  3. çocukları oyalamak gercekten cok zor günlük hayatta yaptıgımız işlere onlarıda dahil etmek gercekten güzel çözüm oluyor bizde bulaşık makinasını bile birlikte boşaltıyoruz inanılmaz mutlu oluyor :) kucak dolusu sevgilerrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ço çabuk sıkılıveryorlar bulaşık makinası bizimde favorimiz birde üstüne çıkma sevdası var

      Sil
  4. Benim oğlum da iki yaşına basacak Haziran'da. Okurken aynen oğlumu anlattığınızı düşündüm. Gerçekten çok çılgınlar bu dönemde. Çok hırçınlar. Tam konuşmaya başlamadıklşarı için kendilerini tam ifade edemiyorlarmış. Bu yüzden de çok huysuz ve aksi olabiliyorlarmış. ondan sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bıdır bıdır bir şeyler söylüyor ama,anlamak ne mümkün geçici olması güzel sevgiler

      Sil
  5. aaa ne güzel fikir.. ne güzel bir uğraş.. kendin yap boz yapmayı tuttum ki.. süper.. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapbozlar çok parçalı ya haticem çocuk yapamıyor yapamayınca sinirleniyor bunlar 2-3 bilemedin 4 parçalı olunca gösteriyorum yapıyor hepsinide doğru bir şekilde

      Sil
  6. Çocukla birlikte kaliteli ve keyifli vakit geçirmek gibisi yoktur heralde,
    Olsun o dağıtsın siz de keyifle toplayın ne mutlu size ,maşallah…
    Sevgilerimle…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gün içersinde oyuncak selesini kaç kez topluyorum yatak odasının ve mutfak çekmecelerini kaç kez inanın sayamadım ama,olsun dağıtsın varsın hiç önemli değil

      Sil
  7. Çocuklara öğretirken öğreniyoruz.
    Eğlendirirken eğleniyoruz.
    keşifler yapıyoruz.
    Onları büyütürken biz de büyüyoruz.
    Çocuklar bir harika.

    Şehir merkezini de merak etmiyor değilim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bir çok şey öğrenyorum gerçekten bekarken bilmezdim mesela ama,şimdi araştırıyorsun öğrenmek ve doğru olanı öğretmek için çabalıyorsun.bitince hemen paylaşacağım

      Sil
  8. ne güzel etkinlikler yapıyorsunuz oğlunuzla..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekürler vala bende arkadaşlar sayesinde haberdarım monstessoriodan yoksa haberim bile yoktu çocuğun gelişimi kas gelişimi vb için önemli aktivelermiş

      Sil
  9. Bayıldım. Hele Tren ne kadar güzel olmuş. EE olcak annesi artık neler neler görceksin. Bebekliğini özleyeceksin. Artık o bir delikanlı olma yolunda. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay sağol ablacım tam atacaktım baktım bayağı olmuş süt kutusu yaptım acaipde ilgisini çekti zaman çabuk geçiyor değil mi kıymetini bilmek lazım

      Sil
  10. Günümüzdeki çocuklar çok şanslılar gelişimleri öğrenmeleri için öyle güzel eğlenceli oyunlar var ki çok güze bir yazı olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler bende okuyarak araştırarak öğreniyorum

      Sil
  11. Yerim tonbiş tonbiş elleri
    Maşallah ona
    Daha ne güzel şeyler yapacak.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. 0-2 yaş çocukları hamur ile oynamayı çok seviyor.Benim oğlumda hamur yoksa minicik patafix ile saatlerce oynuyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden acaba enteresan değil mi tüm çocukların hamuru sevmesi

      Sil
  13. ay çok şekerler bayıldım :)

    YanıtlaSil
  14. çokeğlenceli ve çok faydalı,biz de sizin kediniz gibi tavşan yapmıştık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende yaptım tek sağlam kedişimiz kaldı sevgiler

      Sil
  15. Biz kizimla atlatik o donemi ya sabir ya sabir ceke ceke gecti

    YanıtlaSil
  16. Ya sabir ya sabir cek gecer bu donemler allah saglik versin onlar evin nesesi

    YanıtlaSil
  17. bu dönemler kolay değil yaşayanlar bilir, bende sıkıntılı dönemler geçirmiştim şimdi puzzel yapıp pancake tüketen kızım artık kocaman olmuş 5 yaşında ve bizim gelecek yılki okul paniğimiz başlamış durumda :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her durumun zorluğu var sanırım ama,okul sürecxi daha zorlu bir süreç bunuda yiğenlerimde yaşadığım için biliyor ve kolaylıklar diliyorum

      Sil

yorumlar: yalnız olmadığını bilmektir..değerlidir önemlidir.beni yalnız bırakmazsınız değil mi?

Bumerang - Yazarkafe