17 Oca 2015

çocuklara sebze sevdirmenin yolları

Bizim evde sebze fazla pişmez eşimden dolayı oğlumda babası gibi sebze sevmiyor:( kereviz ve kabak rondodan da geçsem kokusunu ,tadınımı alıyor bilmem ilk kaşıktan sonra ağzını kitliyor resmen  yemek konusunda asla ve asla ısrarcı olmuyorum yemedimi ,sevmedimi onu bırakıp sevdiği bir şeyi hazırlıyorum.
Hazırlıyorum ama ,sevdikleri de aynı şeyler bu seferde tek yönlü beslenmiş oluyor yani meyveli yoğurt,süt ekmek ve tarhana kısır döngüsü hal böyle olunca ne yaparım arayışına giriyorsun istemeden bir şekilde sebzeyi oğluma sevdirmem ve yedirmem lazım ilk kabak,havuç ,patates ve kerevizi buharda haşlayıp rondodan geçirdim avuç içinden küçük kıymayı kavurdum onuda ekleyip çok sevdiği tarhananın içersinde bi taşım kaynattım sonuç başarılı yedi bende çok sevindim tabi

Bugünde baktım oğlum abur cubur tarzı şeyleri çok seviyor mesela babası akşamları ona kek  getiriyor ayıla bayıla yiyor   ozaman kek yapmalı ama,bu kek normal değil de sebzeli olmalı pırasalı kek yaptım yanınada bir bardak süt oh mis 2 dilim yedi.

Sırada karnıbahar ve brokoli var onlarıda ağzına sürmüyor ama,çorbaydı ,omletti denemeler yapacağım. mesela ceviz yemiyor bende sabah kahvaltısında çay ekmek yapıyorum klasik analarımızın bize yedirdiği 1 tatlı kaşığı peynir ve cevzi öğütüp 1-5 tatlı kaığı ceviz ilave ediyorum afiyetle yeniyor ya da muhallebiyi seviyor muhallebinin içine atıyorum cevizi öğütülmüş olarak..
Fincanlarımı çok seviyordum ama,nazara geldi bir tane kalsaydı bari :(( hepsi kırıldı ruh halime göre kullanıyordum gülen,surat asık surat vb sağlık olsun ne yapalım.
muffinler ,ağzı açık poğaça tarifleri Antalya'lı blogger ablalarımdan zaten tarif aradığımda direk onların bloglarına bakıyorum çünkü ,lezetlerinide yakından tattığım için ve bugüne kadar yaptığım tariflerde hiç sorun yaşamadım birde görselli cicili ,bicili masa kurmayı bi öğrenebilsem...

8 yorum:

  1. yemek seçen çocuk büyütmek zor ama yaşları büyüdükçe damak tatları da değişiyor, geçen yıl sevmediğini o yıl bayıla bayıla yiyebiliyorlar, zorlamamakla iyi yapıyorsunuz, selamlar sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten zor sevgili mehtap inşallah değişir ablamdan tecrübelyim ablam çok zorlardı ellerini tutar zorla ağzına teperdi bir iki aşıktan sonra çocuk kusardı hem çocuğa eziyetten başka birşey değil asla ısrarcı olmuyorum bu konuda sevgiler

      Sil
  2. İşte budur süpersin, böylece yeni buluşlar çıkıyor işte ortaya ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ablacım işin en güzel tarafıda babamızda keten yedi ve içinde pırasa olduğunu sonra söyledim:)

      Sil
  3. Merhaba blogunuz cok guzel pembemakyajin blog kesif etkunlugunde gordum takibe aldimbanada beklerim
    madamemine.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Boylece sebze yedirme yolunu bulmussunuz:))) fincanlar ve paylasim cok guzel..ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  5. Bu tarif harika.. Ellerinize sağlık..

    www.ankaraetkinlik.com/
    http://medyadergisi.blogspot.com.tr/
    http://denizzeynep.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

yorumlar: yalnız olmadığını bilmektir..değerlidir önemlidir.beni yalnız bırakmazsınız değil mi?

Bumerang - Yazarkafe